Ana Sayfam Yap Ana Sayfam Yap  Favorilerime Ekle Favorilerime Ekle   İletişim  
Radyo Gocmenim
Radyomuzu Şuanda 7 Kişi Dinlemektedir.
Dj Gocmenim Şu anda Sizlerle
Çaldığı Şarkı Giannis Tassios - Niose Me
Winamp ile DinleWinamp ile Dinlemek içinTıklayın
Media Player ile DinleMedia Player ile Dinlemek içinTıklayın

Etkinlikler

16.06.2007 Chalga Bar
16.06.2007 Chalga Bar Büyült

Bu Gün Doğan Üyelerimiz

gulis (29)

Nabore (51)

_eMiNe_ (22)

Prostata kimyasal çözüm

 Prof. Küçük, prostat kanseri olan 15 kişiye üç hafta, günde 30 miligram likopen vererek tümörlerini küçülttü. ABD'de kanser araştırmalarıyla tanınan Prof. Dr. Ömer Küçük, prostat kanserinin tedavisinde yeni bir uygulama ile gündemde. Kötü beslenme alışkanlıkları ve çevresel etkenlerin kanseri tetiklediği gerçeğinden yola çıkan uzmanlar, kanserden korunmak için besinlerdeki bazı kimyasal maddeler üzerinde araştırmalarını yoğunlaştırdı.

Diğer araştırmalar da sürüyor
Uzmanların, soyadaki izoflovanın meme ve prostat, domatesteki likopenin akciğer ve prostat, brokoli ve balıktaki selenyumun da akciğer kanserinin önlenmesindeki etkileriyle ilgili araştırmaları sürüyor.

ABD Wayne State Üniversitesi Karmanos Kanser Merkezi'nde çalışmalarını sürdüren Prof. Ömer Küçük'ün de içinde yer aldığı bir ekip, bazı sebze ve meyvelerin, insanları kanserden koruduğu düşüncesinden yola çıkarak, domatesteki likopen, soyadaki izoflovan, brokoli ve balıkta bulunan selenyumun kanserden korunmadaki etkisini araştırmaya başladı.

Deneyler sürüyor
Prof. Dr. Küçük, antioksidan özelliği taşıyan bu kimyasalların serbest radikallerinin, kanser hücrelerine dönüşmesini engellediğini ve bu düşünceyi doğrulayacak çalışmaların devam ettiğini söyledi.

Prof. Dr. Küçük, hayvanlar üzerindeki denemelerin ardından prostat kanseri olan 30 hastayı 15'erli iki gruba ayırarak araştırma yaptı.

Ameliyattan önceki üç hafta boyunca hastaların bir grubuna günde 30 miligram likopen, diğer gruba 200 miligram da izoflovanı tablet halinde verdi. Hastalardan likopen alanlarda prostat kanserinin küçüldüğü ve PSA düzeyinin düştüğü görüldü.

Üç bin kişide denenecek
Küçük, domatesteki likopenin kanserden korunma ve tedavi edici etkisi üzerinde büyük umut veren araştırmayı, kanser riski çok yüksek 2-3 bin kişide deneyeceklerini vurguladı.

Akciğer kanseriyle ilgili bir başka araştırmada ise hastalara brokoli gibi sebzeler ve balıkta bulunan selenyum verildi.

Tekrarlama riski yüksek
Araştırmaya, hastalığa birinci evrede yakalanarak ameliyat olmuş hastaların katıldığını belirten Küçük, bu kişilerde hastalığın tekrarlama riskinin yüksek olduğunu söyledi.

Bu riski azaltmak amacıyla başladıkları araştırmaya ABD'deki tüm hastanelerin katıldığını dile getiren Küçük, bin 300 hastaya günde 200 mikrogram selenyumu tablet olarak verdiklerini kaydetti.

Araştırma üç yıl daha sürecek
Küçük, dört yıldır devam eden araştırmanın toplam 7 yıl süreceğini ve 700 hastayı daha buna dahil etmeyi planladıklarını dile getirdi.

Soyadaki izoflovanın meme ve prostat, domatesteki likopenin akciğer ve prostat, brokoli ve balıktaki selenyumun da akciğer kanserinin önlenmesindeki etkileriyle ilgili araştırmaların sürdüğünü belirten Prof. Dr. Küçük, araştırmalar tamamlanıncaya kadar kanserden korunmak için herkese, bol miktarda meyve sebze yemesini önerdi.

Tablet haline getirilebilir
Araştırmalar olumlu sonuçlanırsa sebze ve meyvelerdeki kimyasalların kanserden korunmak için tablet olarak kullanılabileceğini söyleyen Küçük, soyanın kanserden korunmada etkisinin kanıtlandığına dikkati çekti.

Küçük, günde 5 miligram likopenin kanserden korunmaya etkisi olduğunu, bunun da günde 1 kilogram domatesin tüketilmesi durumunda sağlanabileceğini kaydetti.

Domatesin işlenmesi durumunda likopenin vücuda daha kolay girdiğini vurgulayan Küçük, bu nedenle ketçap ve salçanın da faydalı olduğunu sözlerine ekledi.
Eklenme Tarihi : Pazartesi, 07 May 2007 10:52, Admin Yorum Ekle(0)
Yorumlar
Copyright © Gocmenim.Com 2006-2008
Bu sayfada yer alan bilgilerin her hakkı, aksi ayrıca belirtilmediği sürece Gocmenim.Com'a aittir.
Sitemiz hiç bir şekilde kâr amacı gütmemektedir ve sitemizde yer alan tüm materyaller yalnızca bilgilendirme ve eğitim amacıyla sunulmaktadır.
Destekleyenler : Google | Gocmenim